Bankructwo firmy transportowej

Efektem bankructwa firmy transportowej jest likwidacja przedsiębiorstwa i zaspokojenie wierzycieli. Firma transportowa, przeciwko której toczy się postępowanie upadłościowe, może rozwiązać umowy o pracę zawarte na czas określony za dwutygodniowym okresem wypowiedzenia. W wyniku ogłoszenia upadłości wierzyciele mogą dochodzić swoich roszczeń wobec firmy transportowej tylko w trybie postępowania upadłościowego. Majątek firmy transportowej, w tym również ten nabyty w trakcie trwania postępowania upadłościowego, staje się tzw. majątkową masą upadłościową i służy do zaspokojenia wierzycieli.

Czy konieczna jest upadłość firmy transportowej?

Zasadniczym bodźcem do ogłoszenia upadłości firmy transportowej jest jej niewypłacalność. Należy jednak podkreślić, że wiele w tej kwestii zależy od charakteru prowadzonej działalności i tego, z czego niewypłacalność wynika, co sprawia, że nie zawsze brak terminowej zapłaty będzie skutkował przesłanką do ogłoszenia upadłości. Aby ogłosić upadłość, firma transportowa musi popaść w stan niewypłacalności.

Upadłość firmy transportowej krok po kroku

null
  • Krok 1 - Sporządzenie i złożenie wniosku o ogłoszenie upadłości

    Postępowanie upadłościowe lokali retail może zostać rozpoczęte zarówno przez przedsiębiorcę, jak i jego wierzycieli. Właściciel firmy ma obowiązek złożyć wniosek do sądu rejonowego o ogłoszenie upadłości najpóźniej w ciągu 30 dni od dnia, w którym nastąpiła ku temu podstawa prawna. Wniosek składany jest w oddziale gospodarczym sądu.

  • Krok 2 - Złożenie wniosku do sądu

    Wniosek o upadłość zgłasza się w wydziale gospodarczym sądu rejonowego właściwego dla miejsca prowadzenia działalności. Może być złożony zarówno przez dłużnika, jak i przez jego wierzycieli, o czym stanowi ustawa. Ze złożeniem wniosku o upadłość nie należy długo zwlekać, ponieważ zgodnie z prawem dłużnik ma na zgłoszenie upadłości 30 dni.

  • Krok 3 – Postępowanie sądowe

    Jeśli wszystkie wymagane dokumenty zostały złożone, sąd rejonowy wyznacza termin rozprawy, a następnie odbywa się postępowanie, w wyniku którego sąd ogłasza upadłość.

  • Krok 4 - Postępowanie upadłościowe właściwe

    Po ogłoszenia upadłości sąd wyznacza sędziego-komisarza oraz syndyka. Kontaktuje się on z dłużnikiem po przygotowaniu listy wierzytelności, aby upadły mógł odnieś się do zgłoszonych roszczeń. Po zatwierdzeniu spisu i ogłoszeniu w Monitorze Sądowym i Gospodarczym dokument przekazuje się do wglądu dla wierzycieli, którzy mają prawo wnieść zarzuty, jeśli ich wierzytelności nie zostały uznane.

  • Krok 5 - Spieniężenie majątku firmy transportowej

    Kolejnym etapem jest spieniężenie posiadanego majątku i przekazanie go wierzycielom. W sytuacji, w której dłużnikowi nie uda się mu wykonać planu spłaty wierzycieli, sąd od razu umarza wszystkie zobowiązania.

  • Krok 6 - Plan spłaty

    Po zakończeniu postępowania upadłościowego, sąd ustala plan spłaty. Jego maksymalny okres wynosi trzy lata.

Jak możemy Ci pomóc?

Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania, dotyczące zgłoszenia bankructwa firmy transportowej, jak również oferujemy sprawne przeprowadzenie przez całą procedurę z zapewnieniem wsparcia syndyka. Oferujemy doradztwo na każdym etapie i przygotowanie strategii działania oraz sporządzenie skutecznych wniosków o ogłoszenie upadłości gospodarczej. Zapewniamy całkowite oddłużenie i kompleksowe doradztwo finansowe, podatkowe oraz prawne.

Zapraszamy do kontaktu!

Zapytaj o indywidualną ofertę

Zostaw nam swój numer telefonu, a skontaktujemy się z Tobą.




location_on

ul. Skawińska 13/50, 31-066 Kraków

phone

790 202 323

access_time

Pon-Pt od 9:00 do 18:00

Menu